25 Haziran 2014 Çarşamba

Hamilelikte İlk 16 Haftam


Bu gün itibari ile 16 hafta 3 günlük hamileyim. 
Hamile olduğumu yaklaşık 4. haftada öğrenmiştim. Zaten beklenen bir durum olduğu için sürekli tetikteydim en ufacık bir belirtide bile test yapar olmuştum :)
Sonradan keşke böyle yapmasaydım demedim değil. Çünkü kalp atışlarını duyabilmek için 2-3 hafta beklememiz gerekiyordu. Günler geçmek bilmedi bir türlü.
En yakınlarım haricinde kimseye söylemedim olur da kalp atışlarını duymazsak diye.
Sonunda beklenen gün geldi ve o muhteşem sesi duyduk :) O an yaşadığım sevinci anlatamam.
16 Hafta boyunca hiç kusmadım, hiç mide bulantısı, baş dönmesi yaşamadım diye bilirim.
Aslında bu durum ilk başlarda hiç hoşuma gitmedi. Çünkü bütün hamileler bulantısından kusmasından vs. bahsediyor ve her yerde bu tarz belirtilerin her şeyin yolunda gittiğinin işareti olduğu yazıyor.  Bütün bunları okumak, duymak 'acaba bende ters giden bir şey mi var?' sorusunu düşünmeye itiyor. Zaten hamilelikten dolayı insan aşırı duygusal ve hassas oluyor. Düşünsenizse içinizde bir kalp atıyor ve size emanet, ona bir şey olsa tek suçlu sizmişsiniz gibi. İnsanın aklından bir çok düşünce geçiyor. 
Kısa sürede bu negatif düşüncelerden kurtulup halime şükretmeye başladım :) 
Çünkü rahatlıkla her şeyi yiyebiliyordum. Bebeğim için ve benim için gerekli olan bütün besinleri almaya çalışıyordum.
Normalde de kokulara karşı hassas biriyimdir. Tabii bu hamilelikte de devam etti. Özellikle şu son dönemde. Mesela az önce balkonda sigarasını içip karşımdaki kanepeye yerleşen eşim sanki bir kül tablası gibi kokuyor :((( 
Hamileliğimden önce bende sigara içen biriydim maalesef. Hamile kalmadan önce nasıl bırakacağımı düşünür ve hep 'kusmalı, her şeyden tiksinmeli bir hamileliğim olsun' diye dua ederdim. Hiçte öyle olmadı. Hamile olduğumu öğrendiğim andan itibaren tek nefes bile çekmedim. Evet zaman zaman hala canım istiyor ama hemen unutuyorum. Hiç bir zaman beni strese sokacak aşırı bir isteğim olmadı.Sanırım annelik duygusu böyle böyle yerleşiyor. Bebeğinize zarar verdiğini bildiğiniz bir şeyi yapamıyorsunuz. Bu da süper bir şey :D
Son günlerde artık karnım daha çok belli olmaya başladı. Uyurken biraz daha tedirgin yatıyorum karnımın üstüne yatmak istemiyorum. 
Sıcakların etkisiyle zaman zaman ayaklarımın ve ellerimin şiştiğini hissediyorum.
Enn güzeli de sanırım artık içimdeki yaramazın hareketlerini hissediyorum :)
Tam olarak ayırt edemiyorum ama galiba kıpırdıyor :) Tabii bu hareketler her gün düzenli olmuyor.
Şimdi sabırsızlıkla cinsiyetini öğrenmeyi bekliyoruz. Öğrenelim de artık alışverişe başlayalım dimi? 
Sanırım bundan böyle günlerimiz hep bir bekleyiş ve heyecanla geçecek.
Sizler neler yaşıyorsunuz ya da neler yaşadınız? Sizlerde tecrübelerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum.
Sevgiyle kalın.... 

2 yorum:

  1. Öncelikle yazıma maaşallah diyerek başlayayım !! Ne güzel ileri ki dönemlerde de hep böyle sorunsuz olsun hamileliğiniz ...
    test yaparken ki heyecanı belki daha önce hiç yaşamamıştım, ne şanslısınız ki olumlu sonucu da görmüşsünüz (darısı başıma :) )
    Sigarayı bıraktığınız iyi olmuş en çok da bu habere sevindim, annem ara sıra bende içmiş o yüzden mesela hiç emmemişim sütü varmış ama besin değeri düşükmüş !!
    Yüz üstü yatan biri olarak o günler gelse de hep sırt üstü yatsam diyorum :)
    bu güzel bekleyişi bizimle paylaştığın için çok mutluyum bende önce gittiğin için ileride blogunda bir çok tecrübe ve öneri okuyacağımı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. İnşaallah enn kısa zamanda senden de mutlu haberi alırız :)

    YanıtlaSil